Embodiment of Scarlet Devil Review/Recenze

9. ledna 2010 v 14:39 | Fingusa |  Touhou

Konečně opravdový článek yaaaay ^^ .

Děj se jako ve většině dílech Touhou odehrává v zemi Gensokyo. Většina Gensokya se stává zatemnělou, protože ze zámku Remilie Scarlet začne z nenadání vycházet rudá mlha. Ta brzy zakryje celé Gensokyo a Remilie uskuteční své neznámé plány. Proto se dvě dívky, Reimu Hakurei ( kněžka ze svatyně na kopci ) nebo Marisa Kirisame ( kouzelnice z magického lesa ) musejí pokusit tento plán překazit.

( Patchy má vážně tendenci v nás vyvolávat astma xD )

Embodiment of Scarlet Devil ( dále jen EoSD ) je první hra ze série Touhou (dále jen TH ), co byla vydána speciálně pro Windows. Mnoho věcí se oproti TH1-5 změnilo. Především kvalita zvuku a obrazu, ale o tom se zmíním později.

Jedná se o tzv. bullet-hell shoot'em up ( zkráceně shmup ) což vlastně znamená, že jde o tradiční hru typu Tyrian. Rozdíl je ve složitosti. TH série je známá pro svou Bullet-hell vlastnost. Prakticky to znaméná, že na obrazovce budete budete uhýbat stovkám a stovkám střel a jakýkoliv zásah se rovná smrti. Oproti jiným Bullet-hell shmup hrám se TH vyznačuje nádherností těchto útoků a ze začátku budete nejspíše obdivovat krásu těchto útoků. Není nic lepšího, než když máte dobrý pocit z umrtí.

( a nyní si to řekneme... Sakuya je prostě skvělá xD ty nože se dokonce odrážejí )

Celá hra je rozdělena na 7 tzv. Stagů a z toho jen 6 je povinných. 7. Stage je extra stage a člověk bez EXTRÉMNÍCH herních zkušeností by neměl ani myslet na jeho zkompletování. Čím dál jste ve hře tím je hra složitější, ale doopravdy vše začne až od Stage 4. Od této chvilky si hra sundá rukavičky a rozhodne se hráče zabít. Tím chci poukázat na vysoké zvýšení střel na obrazovce, celkově na jejich rychlost a nutnost uhýbání před vším možným.

Hra je rozdělena na 4 složitosti... Easy, Normal, Hard a Lunatic. To říká hra, ale já osobně věřím spíše mému označení.... Ultra-Easy, Normal, Lunatic, Nightmare. Easy vás dokonce ani nenechá dodělat hru, protože Sakuya na konci jejího Stage prostě vrátí čas a můžete se učit Normal. Lunatic v EoSD je šíléně nevybalancovaný a mnohokrát prostě nemáte jak uhnout. V tu chvilku jde spíše o štěstí, než o herní zkušenosti a reflexy. Doporučuji začít ihned hrát na Normal, protože jinak si zvyknete na jednoduchost a Normal vás bude nakopávat.

Z mého pohledu jsou nejtěžší bossové asi tito: Sakuya, Patchouli, Remilia a Flandre. Přesně takhle za sebou.

Extra Stage je jeden z nejlehčích v sérii. Dostat se k Flandre je docela složité ( bože jak já nenávidím obě karty Patchouli v Extra Stage ), ale jakmile tam jste tak zjistíte, že je docela jednoduchá. Bude vám asi dělat problémy si zvyknout, ale většina její karet se dá naučit viz. Lavatein.

( aneb i Remi umí používat lasery... Sakuya jí asi dala alkohol do čaje xD )

Co se týče hlavních postav, tak všem do začátku doporučuji Reimu. Její Homing Attack ( ReimuA ) je totiž samonaváděcí a ušetří vám HODNĚ práce. ReimuB nikdy nepoužívám a oproti MarisaB je stejně slabší. Marisa je spíše o té totální destrukci. Její první verze ( MarisaA ) má velice koncentrované poškození a hodí se na rychlou annihilaci bossů. Její bomba je každopádně velmi slabá. A nejlepší na konec. MarisaB má lasery, které střílí přes celou obrazovku a jdou i skrz nepřátele. Její bomba v této formě je všemi známý MASTER SPARK. Což je šíleně silná bomba a hodí se na téměř cokoliv.

Hudba je dokonalá. ZUN ( samostatný autor hry i hudby ) je mezi TH fanoušky něco jako Beethoven pro ostatní lidi. Na co šáhne to se mu povede a jeho hudba je doslova legendární. TH série by nebyla tak slavná, kdyby nebylo jeho hudby. Mohu ukázat na jakýkoliv díl TH a hudba v něm je skvělá. Jako doprovod hry slouží skvěle a někdy zůstáva rozum stát, jak je možné že střely a ůtoky bossů atd. jdou často perfektně podle hudby. Vážně často můžete poslouchat hudbu a říct ... Nyní příjde toto. Tato hra by si zasloužila 10/10 už jen za hudbu.

Grafika je na dostatečné úrovni. EoSD se v dnešní době sice řadí mezi graficky slabší, ale stále má co nabídnout. Střely co vypouštějí bossové jsou většinou nádherné a často budete panikařit. Většinou hlavně když se prázdná obrazovka zaplní během 2 vteřin střelama různých barev. Kolikrát jsem si řekl dopředu... A kua tohle nemá cenu. Věřte že si to budete říkat také.

( tato spell karta vám doopravdy dokáže, že hrajete Touhou hru )

Osobně je v dnešní době EoSD už zastaralé TH, ale v mém srdci má důležité místo. Má dlouhá a trnitá cesta zde začala. Nyní si už dávám téměř jakýkoliv díl na jakoukoliv složitost ( až na Lunatic v TH12 a Hard/Lunatic v TH11 ). Doporučuji tuto hru zkusit každému. Doufám, že se brzy objeví více Českých hráčů a chtél bych vidět i nějakou tu komunitu.

2 lidé ohodnotili tento článek.