Iji Review/Recenze

10. ledna 2010 v 12:29 | Fingusa |  Games

Mrkněte se se mnou na jednu z nejlepších Indie her co znám. Skvělý příběh, dokonalá akce a to vše zadarmo ??? Yeah !!!

( ending song kterej doslova miluju... nádherně smutnej a přitom dodává sílu )

Iji začíná jako normální příběh jedné rodiny. Dorazí na pracoviště kde pracuje otec a vše jde jak má. Když v tom se naše hrdinka Iji koukne z okna a vše se zničí. O mnoho měsíců později, se Iji probouzí v laboratoři a zjistí od svého bratra, že planeta byla napadena neznámou rasou z vesmíru. Celý příběh je velice temný a celá myšlenka hry vás nutí si dávat morální otázky. Postupem hry poznáváte, že nic není tak jak se zdá a žádná rasa není absolutně zlá.

Celá hra se mění podle toho co uděláte. Jak se rozhodnete v klíčových situacích a také koho zabijete, ovlivní nejen konec hry ale zároven celý průchod hrou. To znamená, že pokud budete zabijet vše co potkáte, tak z vás začnou mít ostatní rasy strach. Pokud budete zabíjet jen jednu rasu, tak ta druhá s vámi může udělat alianci atd. Pokud za celou hru nikoho nezabijete, tak s vámi budou nepřátele spíše komunikovat než střílet na krok.

Story je napsáno rukou anděla a pokud si alespon jednou neřeknete: "Wow tak tohle jsem nečekal..." Tak jste asi vážně médium. Celkově má hra 4 endingy. 2 špatné a 2 dobré ( nebo alespon tolik jsem objevil ). Poprvé většina hráčů dostane bad end kvůli jedné maličkosti. Nechci dávat spoiler, ale je CHYTRÉ si schovat minu na teleporty. Možná s ní někomu můžete zachránit život.

( jeden z boss fight songů, tenhle vám speciálně rozproudí krev )

Gameplay je velice originální. Jedná se sice o "normální" plošinovou střílečku, ale její systémy jsou perfektní. Hra obsahuje velice zajímavý RPG systém, kdy dostáváte za zabité nepřátele zkušenosti a postupujete o levely. Maximální počet levelů na mapu je omezen podle složitosti. Existuje každopádně mnohem více způsobů jak získat zkušenosti. Ty si ale odhalíte sami ^^ . Za každý level získáváte skill pointy a ty utrácíte za vylepšení vámi vybraných vlastností. Podle toho co vylepšujete, tak se mění příběh a celkově gameplay.

Nuže a co by byla akční plošinovka bez arzenálu šílených a smrtících zbraní? Zbraní je ve hře 8 základních a pak 8 jejich vylepšených verzí. Zbraně mají i jiné využití, než jen jako nástroje zkázy. Pomocí některých zbraní můžete odrážet střely, otevírat jinak neotevřitelné dveře a ničit požkozené zdi. Na každého nepřítele funguje jiná zbran a některé zbraně najdou využití až ke konci hry.

( tento song hraje u finálního boje ve hře a stal se mím oblíbeným z celé hry )
( mimochodem ten boj mi trval téměř půl hodiny )

Hudba v této hře je dokonalá. Doopravdy zvyšuje zážitek ze hry a některé songy jsou velice zapamatováníhodné. Ending song je tak skvělej, že by vám měl sám o sobě stačit jako dar za finish hry. Boss fight songy jsou rychlé, adrenalínové a velice hektické. Osobně mám soundtrack této hry velice rád a je zvláštní, že jde sehnat free.

Grafika je nadprůměrná a pokud vezmeme v potaz, že hra je kompletně free tak je grafika excelentní. Speciálními efekty se hra jenom hemží a často si boss fighty žádají pozornost na speciální stavy bosse. Pozor na extrémní počet výbuchů a otřesů obrazovky.

( skvělej song co vám říká... " Hej kámo jseš vyzbrojen tak do nich... máš co oplácet. " )

Nuže ke konci bych řekl asi toto. IHNED A TÍM MYSLÍM IHNED SI BEŽTE TUTO HRU SEHNAT. Je příliš skvělá, než aby jste si ji nezkusili. Mám velké vzpomínky z této hry a já jsem osobně velice vybíravý co se týče her. Chtěl bych aby jí lidé znali a dali jí úctu. Autoři udělali vážně kus práce a klobouk dolů. Škoda že pokračování se konat nebude >.> . No nic Enjoy...

1 člověk ohodnotil tento článek.