Perfect Cherry Blossom Review/Recenze

10. ledna 2010 v 17:31 | Fingusa |  Touhou

A další díl Touhou série mám za sebou ^^ . Mrkněte se na Perfect Cherry Blossom ( PCB ) a zachrante Gensokyo před nekonečnou zimou....

Jako vždy nás příběh zavede do mystické země Gensokyo. Ikdyž je už dávno jaro, tak stále bez přestání sněží a je zima. Vše nasvědčuje tomu, že někdo vykrádá teplo přímo ze žil světa. Naše 2 hrdinky ( Reimu a Marisa ) se spolu s novou členkyní týmu Sakuyou Izayoi, musí probojovat do podsvětí ( říše ztracených duší ) a odhalit tohoto zločince.

Nuže abych to jinak zahájil... Konečně je ve hře Sakuya !!! Sakuya musí být jedna z nejlepších postav v sérii. Tento díl TH odstartoval Sakuyo-filní mánii. Sakuya nám svou moc představila už v EoSD, ale každopádně si zrekapitulujeme. Sakuya je člověk. Téměř nic se o její minulosti neví. Umí omezeně ovládat čas a umí velmi dobře materializovat předměty jako nože, střepy a meče. Každopádně její prioritou jsou nože. Především má jako jeden z mála lidí v Gensokyu respekt od všech youkaiů atd.

( aneb Alice v ještě její boss-fight formě, škoda že jí takhle už asi neuvidíme )

Tak to by bylo pro mou Pad-filní část ( TH joke ). Co se týče hry samotné, tak se moc věcí nezměnilo. Hra navýšila na celkové složitosti a bylo přidáno pár herních prvků.

Ok složitost hry dostala pořádnou steroidní dávku. Stagů je nyní 8 a z toho 2 jsou nepovinné Extra Stage. Ano aby jste doopravdy dodělali hru, tak musíte dokončit 2 Extra Stage.... to je skutečně šílené. Každopádně jako vždy je hra doopravdy složitá až od Stage 4. Stage 4 má velmi zajímavého bosse... přesněji 3 najednou. Ano budete muset uhýbat střelám 3 bossů najednou O.o . Stage 5 má další velmi oblíbenou postavu a to Youmu Konpaku ( Konpaku = tělo a duše ). Final Stage je extrémně složitej a jeho boss Yuyuko je hardcore. A nejlepší na final bossovi je fakt, že až ji porazíte tak musíte minutu odolávat jejímu Last Word Spell Card.... A to je stále nic proti Extra Stagům. První Extra Stage je poměrně primitivní až na bosse. Ran Yakumo je...... no řekněme že to od ní bolí. No čistě teoreticky jí porazíte. Pak vás čeká Phantasm Stage. Zde je složitost na takové úrovni, že je téměr nehratelná. No, řekněme že se vám podařilo přežít až k bossovi. Boss je Yukari Yakumo. ZAPAMATOVAT TO JMÉNO !!! Yukari je tak šíleně mocná... že to je jak kdyby jste šli dopředu na popravu. No asi máte obrázek už hotový.

( normální boj je pro vás příliš lehkej? co takhle 3 bossové najednou? xD )

Co se týče nových herních prvků, tak asi nejvýraznější je Cherry Point. Prakticky vše co děláte ovlivnuje počet získávaných Cherry Pointů. Jakmile získáte 50 000 Cherry Pointů, tak se vám spustí 10ti vteřinová bariéra. Tato bariéra se dá použít jako extérní rychlobomba a pokud vám vydrží dost dlouho, tak získáte určitý počet bodů. Skvělá věc a škoda že je jen v tomto díle.

Hudba je samozřejmě stále legendární a narozdíl od EoSD se kvalita hudby velice zvýšila. V PCB mám mnoho svých oblíbených songů a většinu boss-fight songů asi nikdy nezapomenu.

( tuhle spell kartu jsem snad nidky v životě neprošel bez bomby )

Grafika se téměř nezměnila, ale jde vidět že se ZUN stále zlepšuje.

No a finishujem. PCB je skvělý díl TH a jde o jeden z nejtězších. Pokud hledáte díl TH na kterém začít, tak tohle není dobrá volba. Velmi rychle by vás odradil. Ale lidem co mají nějaké ty zkušenosti vřele doporučuji.

4 lidé ohodnotili tento článek.