Immaterial and Missing Power Review/Recenze

21. února 2010 v 23:28 | Fingusa |  Touhou

Výtejte u první bojovky s Touhou tématikou. Rychlé boje, hromada přehnaných kouzel a online hra s přáteli ? Co víc si přát ? Více čtěte dál ! Touhou 7.5 vás výtá.

( Demystify Feast - Final Battle Theme )

Reimu a ostatní obyvatelé Gensokya se s klidem připravují na nadcházející festival. Jenže tři dny před festivalem začne Gensokyo obepínat zvláštní mlha. Tato mlha se nezdá nebezpečná, protože nevykazuje žádnou sílu. Reimu se však společně s ostatníma hrdinkama i tak vydává na vyšetření problému. Kdo za vším stojí? Proč začínají mít všichni zvláštní náladu? Vymřeli doopravdy všichni Oni v Gensokyu? Příběhově se řadí mezi Perfect Cherry Blossom a Imperishable Nights.

( Ukázka gameplaye ze hry. Sakuya X Remilia )

Tento díl Touhou je absolutně jiný než ostatní. Nejedná se totiž o bullet-hell shooter, nýbrž o bullet-hell fighting game. Jak to sakra může fungovat? Jednoduše. Prostě budete hrát normální bojovku, ve které však budete bojovat spíše na dálku a obrazovka se bude ČASTO plnit hromadou střel. Asi to zní divně, ale věřte že to funguje skvěle a je to dokonce velmi zábavné.

( Onigashima in the Fairyland ~ Missing Power ~ - Suika Ibuki True Final Battle Theme )

Hra se hraje na kampaně pro každou postavu. Kampan má většinou kolem 7 - 10 Stagů a určitě nebudete chodit po světě a bojovat s náhodnými nepřátely. Tahle hra sází na akci, tudíž budete hned bojovat s bossem. Boj se dělí na non-card section a card section. Každý boss má poměrně velký počet karet a základem úspěchu je naučit se tyto karty nazpamět. Například Yukari má pár karet, které vás ze začátku vždy sundají. A poprvé v Touhou sérii máte možnost si šáhnout na své vlastní karty. Ano slyšíte dobře. Konečně to těm supersilným parchantům budete moc vrátit. Bohužel na zapnutí své karty musíte první zapnout card-mode kombem dolů+dolů+čtvrté navolené tlačitko a pak ještě budete muset udělat kombo pro danou kartu. Pokud se vám to však povede, tak uděláte podobně šílený útok jako bossové.

Ze začátku máte jen pár základních postav a ani v multiplayeru nemáte vše otevřeno. Jak to vyřešit? Jednoduše! Musíte projít celou kampaní všech postav na otevření dalších postav. Pak se vám otevřou další postavy. Některé postavy jsou tajné. Např. Hong Meirin alias China. Autoři takhle donutí hráče naučit se za všechny postavy alespon trochu. Samozřejmě můžete hrát jen tak, ale holt budete mít pocit nefinishnutí hry a nebudete mít za sebou celý příběh.

( Lunar Clock ~ Lunar Dial ~ - Sakuya Izayoi Night Theme )

Postavy by se daly dělit na 3 typy. První typ je je postava především na dálku. Tyto postavy sázejí na veliký repertoár komb na dálku a většinou mají omezené možnosti obrany v boji zblízka. Druhým typem jsou postavy zaměřující se na boj zblízka. Absolutně zde poukazuji na Youmu Konpaku, která jakmile se k nepřítely dostane, tak je to prakticky konec. Poslední typ postavy je univerzální postava. Tyto postavy jsou mé oblíbené. Mají průměrné vlastnosti, ale dokáží si poradit jak s nepřítelem na dálku, tak s nepřítelem na blízko. Takovou postavou je třeba Sakuya, která si získala v této hře mé srdce. Ne vážně pokud dovolíte Sakuye zastavit čas... tak je konec.

Jak jsem se již zmínil existuje online hra. Poprvé v historii Touhou můžete svoje bojové zkušenosti a vychytralé nápady zkusit proti ostatním hráčům. Jedná se o normální boj mezi dvěma postavama. Jsou povoleny všechny postavy a také všechny karty. Asi si dovedete představit to šílenství, co se někdy nahrne na obrazovce. Multiplayer má však pár problémů. První problém je využití krapek nestabilního programu na online hru ( rozumějte že prostě padá ). Druhý problém je nutnost otevření postav a karet přímo ve hře v singleplayeru. Jak jsem se již zmínil já to beru jako dobrý nápad.

( Septette for the Dead Princess - Remilia Scarlet Theme )

Téměř každý song v téhle hře je remix. Osobně s myslím, že právě tahle hra rozjela šílenství z remixování Touhou songů. ZUN na každém songu spolupracoval s různými hudebníky a stvořil tak mnoho zvláštních děl. Hudba se dělí na Day theme a Night theme. Day theme se odehrává v boji s postavama ve dne. Je většinou klidnějšího a méně bojovného rázu. Night theme je však lahůdka. Rychlé, epické a agresivní songy. Většina doopravdy složitých bojů, které vám rozproudí krev se děje v noci. Tudíž atmosféru nahazují dobře. Prostě na co ZUN šáhne, to je epické xD .

( Night Falls ~ Evening Star ~ - Yukari Yakumo Theme )

Celá hra je udělaná v lehce komickém animačním stylu. Efektama se nešetří a to je jen dobře. Ne vážně tahle hra je jeden velkej speciální efekt. Pokud vás někdo srazí, tak většinou s velkou explozí. Lasery lítají všude kde to jen jde a když Sakuya zastaví čas, aby na celé obrazovce naházela nože... bože pro hráče je to jako extáze. Animace postav jsou pohodlné a celá hra šlape dobře i v případě dvojitého útoku Yukari X Yukari. Finální boj je tak extrémně barevný, že znám případy záchvatů kvůli přílišnému blíkání obrazovky ( viz. Epilepsie ).

( Ukázka boje pravých profíků. 2 klasifikačně nejlepší hráči světa. )

Chnooo... A jsme zase na konci. Tento díl Touhou série je jeden z nejvíce inovativních, které se kdy udělaly. Immaterial and Missing Power má sice pár neduhů, ale to neznamená, že se to autorům příště nepovede. A taky povedlo! Bohužel o tom si pokecáme v jednom z budoucích článků. Abych to uzavřel, tento díl Touhou je skutečně skvělá zkušenost a to nejen pro fanoušky série. Doporučuji komukoliv, kdo miluje akční boje. Doufám že se uvidíme u některého z budoucích článků ^.^ . Enjoy....

7 lidí ohodnotilo tento článek.