Rosenkreuzstilette Review/Recenze

19. února 2010 v 20:20 | Fingusa |  Games

Dneska si něco málo povíme o hře co mi dělala společnost v dobách nudy ve škole. To je Rosenkreuzstilette ~Blades of the Rose Cross~... hra s tak dlouhým názvem jako její epičnost. * Pozor přílišné využití slov Mega Man *.

( Je libo epický boss fight music ? )

Přemýšlím... je vůbec příběh nutný u takové hry? Autoři si očividně mysleli, že ano. A bohudík. Udělali poměrně zajímavou story. Také jde vidět krapek HODNĚ inspirace z příběhů Castlevania a Mega Man. No jen si to přečtěte.

( Aneb Grolla a její NÁHODNÉ a zatraceně RYCHLÉ švihy mečem )

Před tisíci lety na zemi žili mágové. Ti dokázali ovládat různou magii. Ti co se však takto narodili, byli odsouzeni k životu ve strachu. Tyto jedince totiž vyhledávala Svatá Říše a Církev. Jednoho dne se nejmocnější z mágů a jeho osm sluzebníků postavilo jejich nepřátelům a byla z toho epická bitva. V této bitvě však mág zemřel. Jeho posledním přáním bylo, aby Svatá Říše vzala mágy pod své křídla a skončila válka. A tak se také stalo. Svatá Říše vytvořila speciální bojovou jednotku, RosenKreuzStilette ( zkráceně RKS ) a do té se začali rekrutovat mágové.

O mnoho let později se Spiritia Rosenberg, instruktorka Císařkých vojsk ( a hlavní postava ), vrátí do svého domova ze šesti měsíčního tréningu. Na rozkaz Graf Sepperina, nynějšího vůdce mágů, se má setkat s jeho dcerou Iris. Jejich setkání však skončí únosem princezny Iris a Spiritia se musí probojovat z města. Po konfrontaci se svou ( nyní velice agresivní ) kamarádkou se dozvídá, že mágové v čele s Grafem začali novou válku proti Svaté Říši.

( Někdo by měl autorům vysvětlit, že když je boss doopravdy složitej, tak klonovat ho je šílené )

No a tady začíná příběh plný zrady, zla, boje za spravedlnost a epičnosti. Příběh jde přesně takhle : Zachrante princeznu- poražte své přátele-zastavte nekonečně se reinkarnující zlo-zjistěte o co sakra jde.

Celá hra by se dala nazvat Mega Man style plošinovka, s tématikou Castlevania a do toho anime postavy co umí pěkně nakopat zadek.

( Tenhle Theme song mi přinášel noční můry >.> )

A ted si to krapek rozpitváme. Jedná se o 2D/3D plošinovku. Tudíž očekávejte hromadu skákání. Hrajete za malou žlutovlasou postavu a snažíte se pomocí hbytosti prstů nespadnout, nenalítnout, nevkročit atd. ku své smrti. Podobně jako v Mega Manovi i tady je hra rozdělena na Stage. Těch je osm základních a pár final/extra Stagů. V každém Stage vás čeká to co byste čekali od Mega Mana. Hromada nepřátel, míst kam můžete spadnout a komplikovaných skoků. na konci každého Stage ( a někdy i uprostřed ) vás čeká boj s bossem... a ten je většinou šíleně složitý. Ne vážně >.> Luste je démonka, kterou jsem nikdy nedokázal porazit bez použití její weakness-weapon. Každý boss má nějakou tu slabinu na určité zbraně o kterých se zmíním později. Vaše postava se dokáže různě pohybovat. Umí chodit ( nečekaně ), skákat ( NEČEKANĚ XD ) a umí se sklouznout po zemi. Zrovna na to klouzání si budete muset OPRAVDU rychle zvyknout. Téměř žádný boss nejde bez tohodle porazit. Doopravdy doporučuji pro tuhle hru gamepad. S klávesnicí by to bylo skutečné peklo.

( Takhle nám autoři ukazují, že umí i atmosférickou hudbu )

Jak jsem se již zmínil, tak vaše postava postupem hry bude získávat zbraně, nebo chcete-li kouzla. Ty se získají porážkou bosse, který tuto zbran používá ( ANO MEGA MAN ! ). Některé zbraně získáte jen tak a některé jsou tajné a musíte je objevit. Každá z těchto zbraní má omezenou munici, tudíž musíte vědět kde a kolikrát je použít. Každý boss kromě True Final Bosse má nějakou slabinu na nějakou zbran. Základem úspěchu je naučit se jaká zbran funguje na jakého bosse. Samozřejmě každý boss by měl být porazitelný základní zbraní... ale to řekněte LUSTE, která prostě porazit nejde!!!

( Inspirace Sakuyou z Touhou není "vůbec" zřejmá )

Jak jsem již několikrát naznačil, tato hra je doopravdy složitá. Ikdyž znáte slabosti bossů, tak se k nim musíte většinou dostat a některé Stage chtějí NAPROSTO přesné načasování. Jako příklad dám Freudia Stage. Tam je od prostředku Stage až ke konci hromada laserů, které vás zabijí na jeden zásah. Po cca 50ti smrtích a pár zničených obrazovkách se naučíte kdy přesně vyletí a budete si podobně jako já odpočítávat vteříny pro uhnutí... být hráčem je někdy opravdu složité. Mimochodem zmínil jsem se o tom, že je celá hra naplněna referencemi na opravdu velký počet herních titulů? Zkuste nějaké najít.

( I se smrtkou si hezky pokecáme )

Hudba je doopravdy klenot téhle hry. Když ne gameplay, visuální pestrost a docela dost chytlaví příběh, tak ta hudba vás určitě chytne. Na nízko komerční titul má doopravdy skvělou hudbu, která čerpá inspiraci z her jako Touhou, Mega Man nebo Castlevania. Vážně autoři... klobouk dolů ( nebo jak my otaku řikáme, Kudos 4 ya ).

Visuální stránka hry je vše co byste si mohli přát od hry napodobující Mega Man style. Vše je dokonale namalováno, sprity postav mají mnoho tvarů a forem a specialními efekty se hra jen hemží. Musím uznat, že mě práce autorů uchvátila. Kdo by čekal, že se na nějakou plošinovku dá dokonce koukat. Naopak nejen koukat ale doslova zírat.

( LUSTE !!! Bože holka jak já tě nenavidím... ale tvůj theme song zní dobře xD )

Nuže a jsme u konce. Osobně tuhle hru doporučuji všem lidem co mají, nebo i nemají rádi tento styl hry. Je skvělá a žádný článek to nedokáže dostatečně říct. Pokud se jí rozhodnete vyzkoušet, tak doporučuji si sehnat english patch. Jinak budete rozumět kuloví a tahle hra má přecejen doopravdy zdařilý příběh. Doufám, že jsem vás krapek nabudil a uvídíme se u dalšího článku. Enjoy....

2 lidé ohodnotili tento článek.