Sengoku Rance Recenze * 12+ *

21. září 2010 v 18:14 | Fingusa |  Games

Skvělej příběh ? Checked. Dokonalá strategie s RPG prvky ? Checked. Nejhustější hlavní protagonista, co kdy spatřil světlo světa ? Checked. Hudební doprovod konkurující mnoha hrám na trhu ? Checked. Ano tohle je Sengoku Rance. Hra co vás usadí do židle a nenechá vás jít na záchod. Chcete vědět více ? Čtěte dál !

RanceOP00

Příběh je vlastně extrémně prostý. Chopíte se role dobyvatele Ranceho. Ten jakožto stínový vladař jedné z rodin v Japonsku jde za jediným cílem. Dobít celé Japonsko a mít sex se všemi tamními princeznami. Ano čtete dobře. Jeho cíl je dobít Japonsko, aby mohl mít sex se všemi princeznami, kněžkami, válečnicemi, vesničankami a dokonce i ufounkami, démonkami nebo třeba andělkami a předem nepopsatelnými bytostmi... No budiž půjdeme dále xD. Jakmile začnou v této rodině nepokoje, tak se Rance chopí kontroly a začne útočit na ostatní země. On, jeho otrokyně Sill a jeho velitelé se budou muset postavit bytostem které nikdy neviděli, rodinám které to vážně nemyslí s Japonskem dobře a dokonce s armádou z pekel. Výlet do Japonska se Rancemu docela ztížil...

RanceEvent02

Ok to by byl tak nějak příběh této hry. Je opravdu složité nedávat spoilery k příběhu, protože první husté scény se dějí hnedka prvním deset minut hry. Hře nechybí extrémní dávka vtipu a stále si dokáže udržet drama. Myslím že tohle je první strategická hra u které jsem dokázal brečet ( schválně kdo ví kde fufufu ). Story je vyprávěno přímo ve hře. Tím jak bojujete s rodinama, tak vlastně otevíráte různé kampaně a podle toho jak jdete hrou, tak se mění příběh. Tudíž musíte hrou mnohokrát projít abyste měli 100% completed. Téměř každý velitel má vlastní ať sebevíc komplikovaný ( nebo naopak prostý ) příběh. Například taková Kenshin má extrémně komplikovaný příběh plný drama, zatímco Shiibata s Ranmaru mají spíše komický příběhy. K příběhům svých postav se dostáváte různě, většinou přes dobývání a mluvení snimi. Někdy musíte první splnit příběhy jiných postav, abyste se mohly dostat k dalším příběhům. Je to doopravdy komplikované a osobně jsem na některé příběhy musel vytáhnout návod. Odměna je ale skvělá. Čím více vás vaši velitelé milují, tím efektivnější jsou v boji a tím více má Rance hentai scén xD. Po dohrání hry se vám dokonce povolí další side-stories, tudíž je to hra na extrémně mnoho hodin ( oficiálně je tuším 100 - 150 hodin čistého času, jinými slovy více jak Fate/Stay Night ). Abych to shrnul, příběh hře nedělá ostudu - ba naopak povznáší toto dílo do šílených výšin.

( Druhá verze základní hudby )

Co se gameplaye týče, tak se jedná o taktickou strategii s vysokými RPG prvky. Dala by se přiřadit k sérii Total War. Vzhledem k vašemu úkolu se musíte probojovat skrze tísícovky vojáků ostatních rodin, budovat ekonomiku vašeho státu a starat se o vaše vojska. Hra se vlastně rozděluje na 4 základní části - Strategická část s mapou Japonska, bojová část kde bojujete s nepřátelskými vojsky, RPG část kde procházíte dungy a visual novel část kde komunikujete s veliteli a plníte úkoly.

RanceMap00
( Mapa Japonska, jak vidíte je rozdělena na území. Modré je vaše, červené je nepřátelské a žluté je neutrální. )

Asi nejdéle budete ve strategické části. Na ní vidíte tedy mapu Japonska, rozděleného na území. Každé území někdo vlastní a vaším úkolem je ho buď dobít nebo se s ním spojit. V této části provádíte hlavní ekonomické, vojenské a politické rozhodnutí. Můžete například vylepšovat své území, abyste mohli trénovat více vojáků. Můžete vylepšovat vaše vojska, abyste efektivněji vraždili. Nebo můžete (  to především ) vyhlašovat války a podepisovat spojenectví ( čistě pro pořádek, spojenectví je zde bráno jako vazalství xD ). Vaše přežití závisí na tom, jak dobří stratégové budete. Tahle hra jen málokdy promijí vojenskou chybu a často se vám stane že budete loadovat. Nepřátelé jsou skoro vždy silnější jak vy a tak musíte vědět kdy a kam přesně zaútočit.

RanceBattle00
( Bitvy se dělají na této obrazovce, máte skvělý přehled o tom která jednotka je na řadě, kdo má kolik vojáků a pohybů. Doopravdy skvělý systém, do kterého se velice rychle dostanete. )

Nuže máte ekonomicky fungující stát a máte vojsko - Co s ním? No samozřejmě do útoku ! Hra se oficiálně nedá dohrát tím, že budete stát na místě a nebojovat. Musíte expandovat a proto je tu bojová část. V bojové části se již setkají armády a rozdají si to mezi sebou. Doopravdy tady nefunguje - kdo má větší armádu, ten vyhraje... ne ne ne musíte používat taktiku. Boj je na kola a každá bitva je kolově omezena. Vyhrát bitvu se dá třemi způsoby. Buď zlikvidujete nepřátelské vojáky do jednoho ( málokdy funguje ), nebo snížíte nepřátelskou morálku natolik že se vzdá ( extrémně efektivní ), nebo zabijete důležitého příběhového velitele ( funguje jen v eventových bitvách, je to vlastně forma bosse ). Vojska se rozdělují do mnoha skupin. Máte tu základní jako přední vojska, lučistníci, nebo kněžky na léčení. Ale pak tu jsou speciální vojáci, jako například taktické oddíli ( ti parchanti co dávají boosty, ničí vaše boosty a ještě jsou odolní proti šípům ), mniši ( ničí obranu předních linií a léčí se ), mágové ( mají plošná kouzla ) nebo například mušketýři ( mají jen jednu ránu ale 1000 mušketýrů zabije 5000 vojáků přední linie s obranným boostem ). Pokud bitvu vyhrajete, tak získáte území a pokud prohrajete, tak většinou ztratíte vaše území ( nepřátelé provedou protiútok ). V bitvě jsou vaší největší výhodou vaši velitelé, kterým můžete dávat speciální schopnosti, se kterými dokážete získat převahu nad nepřítelem. Dobrá rada je co nejdřívě získat armádu složenou z Ranceho oddílu, jednoho oddílu vojáků předních linií, jakýkoliv oddíl který se právě hodí do poslední předního slotu, dozadu jeden oddíl něčěho na dálku co může trefit 2 linie za sebou, pak jeden oddíl taktiků a jeden oddíl např. ninjů ( stopují vyvolávání u mágů ). Každopádně takovou jednotku máte až ke konci hry, ale slibuju že téměř nemůžete prohrát bitvu.

( Druhá verze základní bojové hudby... doopravdy skvělá hudba. )

A co dělat když zrovna neválčíte, nevylepšujete, neplánujete, nekecáte s veliteli atd. ? No budete s vašimi veliteli procházet dungy. Nezkušení velitelé jsou k ničemu. Jakmile projdete jakýkoliv dung poprvé, tak se všem vaším velitelům zvýší level. V dungech můžete najít speciální předměty, kterých je ve hře doopravdy hodně. Každý má nějaký ten efekt a jakmile máte každého silného opatřeného legendárními zbraněmi, tak se před váma nepřátele jen klepou. Například meč Masamune je téměř nutnost. Někdy vaši velitelé získávají i speciální vlastnosti jen procházením dungů a často jsou dungy i nutné k dohrání hry. O moc více se již napsat nedá, to se prostě musí vidět.

RanceEvent00
( Důležitá věta, kterou se Rance bude snažit pochopit. )

Poslední ale ani náhodou nejhorší je část co připomíná visuální novelu. Zde se coby Rance snažíte zjistit více o vašich velitelech, probouzet v nich sympatie, posouvat příběh dopředu a užívat si hentai scény, které vám dávají bonusy. Vlastně 90% celého příběhu se koná právě zde. Stejně jako ve VN máte často možnosti, které mění celkově příběh a často vás zabijou. Ano neskutečně hodně dead endů dostanete právě z těchto možností. Vlastně takhle budete umírat více jak na bojišti. Někdy například musíte najít důležitou postavu do několika tahů jinak GAME OVER. Vlastně celkově mluvení s veliteli je důležitá věc, bez které se nedá hra dohrát. Za mluvení s veliteli dostáváte body sympatie a za tyto body nakupujete pro vaše velitele speciální schopnosti. Například Ranmaru je na začátku téměř k ničemu, ale jakmile začnete řešit její problém s láskou, tak získá schopnost útoku na nepřítelé bez protiútoku. Jakmile její příběh dokončíte, tak bude mít základní útok na ranku 2, obchvatový útok na ranku 2 a dokončovací útok na ranku 1. Tudíž mluvení s veliteli a snažení se řešit jejich problémy znamená profit.

( Hudba co hraje vždy, když příjde na scénu Kenshin, což je vlastně druhá hlavní postava ve hře. Skvělá hudba. )

Po vizuální stránce se hra prakticky skvělá. Nehraje si na žádné úchvatné dílo a to co má zvládá dokonale. Speciálních efektů je tolik, kolik jen může 2D nabídnout. Bitvy jsou plné výbuchů, speciální útoky postav vypadají barevně ale ne přemrštěně, v příběhové části se děje vše jako v high endové visuální novele a všechno to stále pohodově šlape i na podprůměrných strojích. Ano optimalizace je skvělá věc. Malba CG je podle jedna z nejlepších co jsem kdy viděl.

RanceEvent03
( Mimochodem tohle je Kenshin xD. )

Bože jak já miluju zvukové zpracování této hry. Zvukových efektů je tolik, že by se to jen blbě počítalo. Když do sebe jsou armády, když vylepšujete vaše území, když Rance prochází táborem ninjů, když přejíždíte menu, když nic neděláte... pořád slyšíte nové a nové zvuky. Hudba je kapitola sama pro sebe. Hra má jednak velice atmosférickou hudbu, tak dokáže nahodit i adrenalin v bitvách když prohráváte a dokonce i strach, když se setkáte s mocným nepřítelem. Musím říct že OST této hry je jakožto celek, prožitek sám pro sebe. Ikdyž nechcete hrát, tak se vyplatí najít si soundtrack. Jediná nevýhoda by mohl být fakt, že tahle hra nemá voice acting. Kromě řvaní vojáků, vesničanů atd. neuslyšíte žádný hlas. Což je pro někoho škoda, ale já v tom vidím výhodu. Autoři mohli dát více peněz na vytvoření hry takové, jaká je nyní. A přiznejme si, s touhle hudbou ani nemusíte mít hlasy.

( Boss fight hudba. )

Sengoku Rance je hra, která má extrémně hodně hentai scén. Jenže hentai scény zde mají pointu. Čím více hentai scén uvidíte, tím silnější Rance je. Rance je extrémní úchyl, ač v lásce jako takové je nováček. Jeden z vedlejších úkolů ve hře je mít sex se 300 ženami ( přibližně stejný jako celkový počet hentai scén ve hře ). Hentai scény zastupují nejspíše všechny úchylky, které existují. Máte tu twins, maid, yuri, yaoi, rape, incest, twincest, yuri-twincest, tentacle, miko a mnoho... M N O H O dalších. Každý si tu najde své oblíbené téma a největší vtip je, že se vám to začne časem i líbit.

RanceEvent05
( Ta růžovo-vlasá je královna démonů... cenzura přidána ručně xD. )

A jsme u konce. Doopravdy jsem si tuhle hru užil. Doporučuji vám si jí vyzkoušet, zaručeně vás nezklame. Jen málokdy najdete hru, která je až takhle dokonalá. Pokavaď přehlídnete dost velkou složitost a extrémní obsah hentai scén, tak je to dokonalá strategie. Příběh je z mnoha hledisek skvělý a vlastně ani nemám nic jiného, co bych řekl... prostě si jí musíte sehnat! Klidně vám i pomůžu, ale prostě musíte xD ! Není to jen hra pro stratégy, protože je systém stejnak založený na mnoha věcech. Nejde vám taktické myšlení? Půjde vám ekonomika a politika. Nejde vám ani to ? Můžete chodit dungy. Nebaví vás ani jedna z těchto věcí ? Hrajte pro příběh a naučte se tuto hru hrát! No nic tak to už radči ukončím. Doufám že se vám článek líbil a doufám že se setkáme u dalšího. Enjoy~~

A nakonec pár joků ze hry !

RanceEvent01
( Rance VŮBEC není sebestřední kus chlapa xD. )