Da Capo Recenze/Review

12. května 2011 v 15:51 | Fingusa |  Visual Novels
Dnes se podíváme do světa plného snů, lehké magie a splněných i nesplněných přání. Světa který nezná hranice. Kde se láska snoubí s bolestí i štěstím. Svět Da Capo, svět malého ostrova protkaného mnoha tajemství. Nikdy neumírající Sakury a prastará Sakura, co plní prosby srdce.

( Opening k Da Capo )

Příběh Da Capo je ve své podstatě klasický školácký příběh. Hlavní protagonista je Asakura Jun´ichi, klasický líný student, co si hledí svého a není nijak zajímavý. Je na škole, kde není prakticky nikdo vyjímečný. Je tu jeho nevlastní sestra Asakura Nemu, která je hlavní vedoucí školní rady. Jun stále dělá různé problémy, tak má Nemu docela práci ho srovnávat. Pak je tu Yoshino Sakura, dívka z Junovi minulosti, která se zase do jeho života vrátila. Pak je tu školní idol Shirakawa Kotori. Nádherná dívka s dokonalým hlasem pro zpěv. Někdo by řekl že nemůže mít žádné problémy, ale vše není takové jaké se zdá... Další z hrdinek je Amakase Miharu, extrémně energetická dívka, která miluje psy a banány. Je to nejlepší kamarádka Nemu a s Junem se velmi dobře zná. Nakonec tu jsou sestry Mizukoshi. Mizukoshi Mako je extrémně klučičí dívka, která nejde pro ránu daleko a nemá s holkou moc společného. Její sestra se jmenuje Mizukoshi Moe a jak její jméno napovídá, má v sobě snad všechny aspekty moe. Padá, usíná, je roztomilá, přítulná, nešikovná atd. Také je tu jistá dívka, kterou objevíte když dokončíte všechny ostatní příběhy. Jedná se o dívku, která se vždy dívá, ale bojí se udělat jakýkoliv krok. Pak je tu nejlepší přítel Juna a to je Suginami. Je to člověk, který dokáže udělat cokoliv z čehokoliv a dělá ty nejšílenější problémy na škole co jsem kdy viděl. Přesně druh člověka se kterým bych chtěl kamarádit.

( Nemu Asakura v jejím UBER-KAWAII-MODU )

Všechny příběhy se točí okolo tajemné nesmrtelné Sakury (strom), která nikdy neodkvete a umí prý plnit jakékoliv přání, pokud je vyřčeno ze srdce a ne pro zisk. Každopádně každá dívka má svá tajemství a objevení těchto tajemství je vaše úloha v příběhu. Nebo spíše úloha Juna. Nemu je například záhadně často nemocná, když je u ní její nii-san. Sakura ví trochu až moc o tom, co prastará Sakura umí. Kotori toho ví až moc o komkoliv, kdo s ní promluví. Miharu jednou málem umře a druhý den je v pohodě a chová se divně. Mako se chová až moc jako kluk a ne jako dívka. Moe velmi často spí. Je doopravdy jen na vás, jak tyto problémy vyřešíte a čeká vás mnoho dramatu, lásky i strachu.

( Hudba v menu a taky asi nejkrásnější hudba v novele... a zároveň plná smutných vzpomínek )

( Miharu a její závislost na banánech )

Celkově je podle mě příběh Da Capo velice jedinečný. Začíná jako klasika a pokračuje stále originálnější a originálnější. Mé oblíbené postavy jsou Nemu, Sakura, Tajná postava a Miharu. Příběh Nemu je extrémně dramatický a je plný morálních rozhodnutí... co vše jste ochotni udělat pro někoho koho milujete? V příběhu Sakury jsem se docela i bál a ještě teď vlastně nemám srovnáno, kdo Sakura vlastně je. Tajná postava má zase nádherně romantický příběh... bohužel nemá jiný než true end... u kterého si asi dost pobrečíte. Příběh Miharu jde zase pomalu od vtipného příběhu až do smutného. U Miharu je i dobrej konec poměrně smutný, tak si připravte kapesníky. Sečteno a podtrženo. Příběh má pomalejší rozjezd, ale postupně je stále zajímavější a zajímavější. Hodně jsem si u něj pobrečel. Postavy mají hromadu příběhu za sebou i před sebou, tak si je můžete oblíbit.

( Tsubarana no Hitomi no Nyanko - Misaki theme )

( Tajná postava kterou otevřete když projdete celou novelu )

Po vizuální stránce je novela na průměrné úrovni. Rok 2002 vlastě ani moc nedovoluje nic lepšího a na svoje stáří si vlastně vede velice dobře. Mnoho CG obrázků, menu je dobře provedeno, možnost vybírat si jakoukoliv scénu v novele, sprity postav mají spoustu emocí... prostě vše co si můžete přát v novele. Samozřejmě vše je v malém rozlišení a krapek kostrbaté, ale to se dá bez problémů přehlédnout. I pár efektů zde najdete. Dokonce se vám ukazuje i co je zrovna za den... Prostě senza.

( Hudba co hraje většinou v posledních dnech příběhu, hlavně na konci většiny dobrých konců )

( Mako a její extrémně kawaii strach z horrorů xD )

Hned do začátku musím říct jedno. Hudba v této novele je dokonalá. Vždy se perfektně hodí k dané scéně. Vždy přesně ukáže emoce. Každá postava má svou vlastní hudbu a podle konce máte i hudbu na konci příběhu. Hlasy jsou velice kvalitní a všichni seiyuu jsou vlastně i zpěváci/čky, tudíž mají kvalitní hlasy a ví, jak udělat autentické hlasy prakticky v jakékoliv situaci. Zvuky jsou klasické a na poměrně dobré úrovni.

( Hitomi no Oku ni wa - Taky nádherná hudba )

( Moe-sempai a její věštění z hudby )

Da Capo je logicky hentai hra. Počet hentai scén se různí od postavy k postavě. Například Kotori a Moe mají mnoho hentai scén, ale třeba taková Nemu nebo Mako mají pouze a jenom jednu hentai scénu. Scény jsou dobře namluvené a až na pár zvláštností jsou uvěřitelné a nevyskytuje se žádná šílená úchylnost. Tudíž co se týče hentai, je tahle novela na poměrně dobré úrovni a nemá se za co stydět.

( Jeden z endingů, každý ending je nazpívaný nějakou z postav z novely )

( Sakura je podle mě nejvíce kawaii, jen se na to podívejte !!! HNNNNG !!! )

Nuže a jsme na konci. Da Capo je legenda mezi novelama a každý milovník vizuálních novel a školních dramat si ji zaručeně oblíbí. Jedná se o komedii, drama, místy horor, romanci a také morálnostní příběh plný skryté hloubky. Ostrov nesmrtelných Sakur Vás očekává.

( Hudba Sakury, extrémně energetická... jako Sakura xD )

( Kotori, ležící, spící a extrémně kawaii )

1 člověk ohodnotil tento článek.