Wanko To Kurasou Recenze/Review

12. května 2011 v 19:45 | Fingusa |  Visual Novels
Zdravím všechny lidičky co ještě zavítají na náš blog ^.^ . Dneska se mrkneme na jednu z nej Visuálních novel co jsem měl tu čest číst. Lidé co nemají rádi zvířata, ať raději rovnou odejdou. Tohle je článek o psech, kočkách a dalších zvířetech v barvách, které vám nejspíše změní názor na věc. Tohle je Wanko to Kurasou ( dále jen W2K ). Pozor na roztomilost, která je přímo zdraví nebezpečná.

Příběh se odehrává v alternativním světě, kde se pomocí vědy a přírody povedlo vypěstovat humanoidní ( antropoidní ) živočichy. Takový živočich má jak své staré schopnosti, tak i vyšší inteligenci. Někteří jedinci mají dokonce tak vysokou inteligenci, že konkurují lidem. V tomto příběhu se setkáme s humanoidnímy kočkami a psi. Jen nalehko jsou vysvětleni i ptáci a plazi. Docela praktické využití tématu, které jsem ve VN viděl už tolikrát že to není hezké. Naštěstí člověk co psal příběh vážně nebyl idiot. Vše rozvedl do šílených detailů. " Zvířata " mají své zvířecí problémy a díky jejich humanoidnosti mají i nové, které mají většinou jen lidé. Co se týče sociálního života člověk - zvíře se to vážně povedlo. Vážně máte pocit, že to na co se koukáte je živé zvíře a ne jen náhodná postava v příběhu bez emocí a problémů.

( Mikan, jedna z hlavních hrdinek příběhu, pojmenovaná podle krabice na pomeranče )

No a tolik k navození atmosféry. Naše story začíná v nejmenovaném městečku v Japonsku. Náš protagonista se jmenuje Yuichi. Yuichi je už dospělý, ale stále mladý student vysoké školy. Tento človíček je hrozný parchant. Nechápejte to špatně, nikomu nedělá zlo, ale jeho povaha je velice... zvláštní. nejspíše je to kvůli jeho výchově mezi prostitutkama, gigolama atd. prostě samé srandovní věci xD . Dovedete si představit, že tenhle člověk vyučuje děti na letní škole ? Ale ano protože Yuichi během svého času co se učí na vysoké, stíhá ještě učit nižší ročníky. No prostě takhle jednou jede nakoupit suroviny nutné pro život a při cestě se mu změní život. U smetí potká zatoulaného a očividně umírajícího psa. Jeho normální reakce by byla ignorací, ale díky naší pomoci ( prakticky první možnost volby příběhu ) se rozhodne jí odnést domů. Doma jí připravý vše co je potřeba a začíná zjišťovat informace. Časem si získává psí pozornost a důvěru. Dozvídá se, že se pes jmenuje Mikan a svojí dedukcí zjišťuje že utekla. Nuže akcička se s akcičkou setká a najde se Mikanina majitelka. Ta si pro Mikan samozřejmě přijede a Mikan se pokusí znovu uniknout. To se jí nepodaří. Časem se situace uklidní a Mikan zůstane oficiálně u Yuichiho, kterého bere jako svého pána. Risa se prakticky přistěhuje k Yuichimu a první kapitola příběhu je za náma.
V tuto chvíli se příběh může vydat dvěma směry. Buď se vydáte tou dobrou cestou a vezmete si Risa route, nebo si zvolíto tu špatnou a vezmete si Nadeshiko route.

( Kotarou je je jedna z hlavních hrdinek příběhu, jedná se o Ookamiho s problémy se silou )

Berme v potaz že jste šly cestou Risy. Její příběh je vlastně příběh Mikan, Risy a Sylvie ( další fenka co se k nim přidá ). Jedná se o dobře napsaný, vysoce vtipný a roztomilý příběh. Má své scény, které se vám určitě zaryjí do paměti a z tohoto příběhu se můžete bez problémů dostat do mini příběhů vedlejších postav. vaše volby přímo ovlivňují citovou zaměřenost protagonisty k dívkám/fenkám/psům a odmění vás dalšími střípky příběhu... jinými slovy STORY PROFIT a VYSOKÁ ZNOVUHRATELNOST.

( Wanko to Kurasou - Lets go home )

( Silvie je vlastně poslední představená hrdinka příběhu, je velice smutná a bojí se lidí )

Příběh Nadeshiko a Kotarou je hrozný fail. Ne doopravdy jediná dobrá věc na tomhle route je Kotarou ( vlčí fenka kterou vlastní Nadeshiko ) a její scény. Je dost smutné když tohle napíšu o psovi, ale Kota je prostě sexy. Jinak celkově je tenhle příběh špatně napsaný, protagonista v něm absolutně ztrací logiku a je bolest to číst. Konec tohodle route je dokonale zabitý a může se líbit fakt jen těm největším začátečníkům v průmyslu VN. Ruce pryč, max pro hentai scény s Kotarou.

( Risa, dívka která se shodou okolností setkala právě s naším hl. protagonistou. Copak jí naučí život s ním? )

Celkový vzhled této Novely se dá označit jedním slovem - R O Z T O M I L Ý. Jestli v něčem tato VN doopravdy vyhrává, tak je to jednomyslně grafické zpracování. Sice není plně animovaná jako například Ef ( na který budu v budoucnu dělat článek ), ale dokáže ze samolibých, standartních CG, spritů atd. udělat blaho pro oči. Vážně se stačí podívat na obrázky okolo a pochopíte sami. Novela obsahuje také mnoho speciálních efektů, jako například různe posuny kamerou, změny barev atd. . Jeden z důvodů, proč je tato VN mezi Otaku tak oblíbená, je rozhodně tento. Jestli mohu bodovat, tak za visuální stránku autoři dostávají 9.5/10.
Další věc co se doopravdy autorům povedla je zvuková stránka. Hlasy jsou povedené a jejich seyiu si očividně práci užívali. Zvuky jsou kvalitní a nechybí normální zvuky pro efekty a předměty/akce postav atd. . Hudba je vysoce atmosférická a můžete díky ní přesně vědět co se v dané scéně asi děje. Je pár tracků, které si budu pamatovat ještě hodně dlouho.
Vzhledem k tomu že se jedná o visuální novelu s vysokým obsahem erotičnosti, tak musím samozřejmě něco napsat i o tomhle. Erotika v této novele není ani tak erotická... jako spíše extrémně roztomilá. Hentai scény jsou sice standartní, ale atmosféra a styl malování CG vám dá spíše pocit roztomilosti. Slabším jedincům POZOR, extrémní úrovně loli. Loliconům - nutnost pro vás lidi ^.^ . Nic šíleně úchylného se v hentai scénách neděje a během hry samotné se žádný příliš vážný fan-service neděje. Vlastně je vcelku skvělý i ten fakt, že konečně máme eroge, kde mají hentai scény logický smysl ( psy bývají v říji xD ). Lidé co dokážou přežít, že vše je kreslené v loli hávu a že 90 % všech hentai scén je se psy a kočkami humanoidního původu, podle mě dokážou přežít, ba dokonce si i užít erotiku této VN.
Tak co říct závěrem. Asi jen to že je to skvělá zkušenost. Většina lidí výčítá této VN hlavního protagonistu a jeho nestandartní povahu. Já to osobně beru jako velké plus. Jak jsem již říkal doporučuji KOMUKOLIV, kdo má nízké zkušenosti s tímto stylem hry a samozřejmě všem loliconům ( pro ty je to nejspíše povinnost ). Mám W2K doopravdy rád a klidně se ho přečtu i vícekrát. Má dlouho co nabídnout a díky dokonalé komické úrovni vás udrží u obrazovek až do konce... a někdy i před konec. Uvidíme se u dalšího článku, Fingusa se sváma loučí ^.^ . Enjoy...

( Wanko to Kurasou - Missing Feelings )

( Jak můžete vidět, v celé novele můžete očekávat dokonalou roztomilost a mnoho HNNNG! momentů )

Mikan

Mikan je antropoidní fenka střední třídy. Má vysokou inteligenci a vysoké společenské schopnosti v oblasti psí psychologie. Její změny v chování, dospívání a citové vazby můžeme vidět vlastně nejlépe ze všech postav. Její příběh začne útěkem od Risy, protože si Mikan nedokázala přiznat smrt své dřívější majitelky - Risiny sestry. Takto se vlastně dostane až k Yuichimu a později u něj i s Risou zůstane. Yuichiho začne brát jako pána a ten jí začne učit o životě. Později, když se do příběhu přidá Sylvie, dostane jí Mikan pod křídlo jako mladší sestru. Její první období říje je dost složité ( nejspíše protože je Yuichi někdy až moc ochotný pomoct xD ). Doporučuji se pro první přečtení novelou zaměřit na Mikan, protože její části jsou doopravdy skvěle napsané. Ke konci příběhu se stane něco dost na houby a Mikan zmizí z příběhu. Pokud jste si u ní neudělali dostatek tzv. rep bodů, tak je to game over. Ale pokud jste to dokázali, tak se vám dostane doslova dokonalá - znovusetkávací scéna, u které jsem i já brečel. Ne vážně vám Mikan přiroste k srdci... musí jinak žádné nemáte.

Risa

Risa je studentka ?střední školy? ( ty otazníky jsou tam protože si vážně nejsem jistý a jsem línej si číst úvod v době kdy tohle píšu ). Po smrti své sestry odešla od svých rodičů, protože jí pořád opakovali, jak je jiná ( horší ) jak ona. Po její smrti také zdědila její byt a její fenku Mikan. Ta se samozřejmě s Risou nechce smířit, protože Risa má špatnou povahu pro Mikan. Po jejím útěku se spolu s Yuichim domluví, že bydlet spolu za to, že jim bude všem vařit. Risa vaří šíleně dobře, ale bohužel vaří jen šíleně zdravá jídla, která Yuichimu ze začátku moc nevoní. Později Risa odhalí trápenou fenku Sylvie a rozhodne se jí zachránit s pomocí Yuichiho. Tady asi začne jejich vztah doopravdy vzkvétat. Risa si jí nakonec nechá jako svou fenku. Ke konci příběhu se Yuichi i Risa zasnoubí a ke konci jsou manželé. Největší ironie je, že jejich vztah začal nějak takhle:
Yuichi: " Hele Riso, nechceš tady vařit napořád ? "
Risa: " Hmm. "
Yuichi: " Myslím jako nechceš tu už zůstat ? "
Risa: " Hmm... Mikan můžeš mi podat tu cibuly ? "
Yuichi: " Ok, nezkusíme se zasnoubit ? "
Risa: " Díky Mikan, můžeš... Ehhhh !!!??? "
Prostě boží xD .

( Suika a Kaie, jejich side story bylo extrémně zajímavé a je škoda že neměli více prostoru )

Sylvie

Sylvie je antropoidní fenka nízké třidy. Nemá příliš vysokou inteligenci a vlastně až ke konci příběhu neumí prakticky nic dělat sama. Sylvie je vlastně absolutně první hlavní postava se kterou se setkáme. Yuichi jí uvidí z auta, když jede okolo zverimexu. Vlastně kdyby tehdy vyskočil z auta a zabil tu ženskou co jí kupuje, tak by Sylvie neměla zničené mládí. Sylvii tehdy koupila bohatá chovatelka výstavních psů. Bohužel Sylvie nevyhrála žádnou soutěž, tak jí její majitelka DOST krutě mučila. Jenom díky náhodné návštěvě Risy v tom době, mohla být Sylvie zachráněna. Ta bohužel zažila dost velké trauma a trvalo dlouho naučit jí kvalitně mluvit, číst jednoduché slova a především věřit lidem. Mikan si jí touhle dobou vezme pod svá křídla jakožto mladší sestru a Sylvie může být konečně šťastná. Pokud se v příběhu zaměříte spíše na ni, tak uvidíte něco málo z jejího rozvoje, bohužel ne tak moc jako Mikan. Ke konci příběhu, kdy Mikan zmizí, se Sylvie začne hodně osamostatňovat. Nejspíše protože bere Mikan, že umřela nebo že odešla z tlupy ( pořád to jsou psy ). Na konci si jí bohužel už moc neužijeme. Autoři očividně nechtěli zabraňovat plnému rozuzlení s Mikan. Škoda, protože Sylvie měla zajímavou povahu... jen jí udělat vlastní route.

( Wanko to Kurasou - What is not Eternal )

( Kana a Kuu, dohromady KanaKuu, Neko a její majitelka )

Nadeshiko

Nadeshiko je vlastník zverimexu do kterého chodí všechny postavy ve městě. Vlastně se toho o ní nedá ani moc říct. Je to nejstarší hlavní postava v příběhu. i přes její věk vypadá jako dítě ( první problém jejího routu co mi ležel na srdci ) a za celý svůj život neměla žádný vztah. Pozor, doopravdy se nevyplatí jí to připomínat, jinak vás Kotarou s radostí zabije. V jejím route jde vlastně hlavně o to připomenout jí mládí a to co nestihla. Nemůžu říct že by mi sedla a její route mě udivoval z jednoho hlediska - hentai scény. Většina jejích hentai scén jsou šíleně náhodné a nelogické. Proboha jako mít sex uprostřed rozhovoru ? Copak ten příběh štval i autory ? No budiž, řekněme že tady holt střelili hodně vedle. Konec jejího route musel být ten nejvíc bullshit konec, co jsem viděl za poslední... život ? Doopravdy její route není pro každého a pro mě skutečně není.

( Nadeshiko, jedna z hlavních hrdinek, jejiž hlavní problém je její vztah a povaha... jak to protagonista a vy vyřešíte? )

Kotarou

Kotarou je antropidní vlčice vysoké třidy. Nemá příliš vysokou inteligenci a většinu jejích akcí stále ovládá divokost. Kotarou s tím měla kdysi dost problémy a nyní se učí ovládat svou sílu. Má za sebou mnoho výcviků ( čte mapy, může jezdit vlakem/tramvají atd. ) a má velmi vysokou hrdost. Kotarou bere Nadeshiku jako svou matku a tak jí vždy poslechne a brání jí vlastním životem. Nyní se dostáváme k jádru pudla. Kotarou je S E X Y. Ano je to vlk, je to anime postava a dokonce nemá ani příliš vysoké sociální cítění. To však nic nemění na tom že je prostě šíleně sexy. Tahle VN není pro ni. Kotarou by měla mít VN sama pro sebe, protože styl psaní jejího ( Nadeshiko ) route je prostě otřesný. Jediný důvod proč Nadeshiko route byl snesitelný, byl fakt že tam byla Kotarou. Ta to zachraňovala kde se dalo. Bohužel ani ona nestačila na oživení zabitého příběhu... fňuk.

1 člověk ohodnotil tento článek.